Se tapahtui ensimmäisen kerran marraskuussa 2007. Menin ensimmäistä kertaa tapaamaan sovitusti Hippua Kirstille. Istuin lattialle ja pikkuneiti mönki heti tutkimaan, että kukas tyyppi toi nyt oikein on. Pakko oli saada kokeilla palleroista, pennuntuoksuista pientä nyyttiä ja otin Hipun syliin. Hippu vähän aikaa napitti silmiin ja nuolaisi nenästä. Mä olin niin myytyä miestä (tai no siis naista) <3
Se tapahtui taas .. Ei ollut mikään sovittu ja suunniteltu tapaaminen. Tai no en mä nyt kenenkään kotiin kutsumatta tunkenut, mutta menin tutustumaan pentuihin, joilla jo kaikilla oli koti katsottuna. Jaanan mukaan lähdin siis Iisan kanssa Särö -sulhoa tapaamaan (kyllä Iisa ihastui, mutta niin kyllä minäkin, siis myös Säröön, aivan todella upea mies <3) ja tottakai piti pentusiakin ihastella. Omissa suunnitelmissa oli pentu joskus sit loppuvuodemmasta ja pennut tosiaan varattuja, niin kuin jo kerroin, niin hommanhan piti olla ihan turvallista .. Pentulaatikon vieressä vaalea tyttö kiinnitti heti huomion. Upea. Siis just mun näköinen. Ajattelin, että jos mulle joskus soopeli tulee, niin se on just tuollainen tasaisen vaalea. Astuin sisään pentujen aitaukseen ja istuin alas. Kaikki syöksyi salamana paikalle, että kukas tää nyt sit on !? Otin pienen, vaalean syliin ja hetken aikaa tuijoteltiin toisiamme silmiin. Sit mä sain pusun, pikkunenäpusun .. Noh, voisitte kai arvata tän lopun jo kertomattakin, mutta kerron nyt silti :) Seurailin siin sit pentujen puuhia ja vaalea oli tosi ihana luonteeltaan. Tuli avoimesti luo, taisteli lelusta ja antoi tosi hyvin käsitellä (ja pussaili aina vaan lisää) :) Miira ja Tonykin oli vähän yllättyneitä, ei ollut neiti kuulemma aiemmin vieraita pussaillut .. Siinä sitten tuli juteltua, että millaista pentua olen etsimässä jne. ja pieni jotenkin vaan koko ajan enemmän ihastutti <3
Sunnuntaina kotimatkalla tuli sitten soitto. Kohtalo puuttui peliin ja vaalea tyttö olikin vapaana. Miira ja Tony halusivat tarjota neitiä mulle :) Olin ihan äimänä! Pari päivää sitä sitten pähkättiin ja mietittiin lopulta päätyen siihen, ettei tuollaista neitiä voi päästää käsistään. Mä vaan niin tykkään kaikesta pienessä! :) Mä oon jo vuosikaudet ihaillut blogia seuraillen Miiran ja Tonyn puuhia koirien kanssa, ensimmäisten pentujen kasvua ja kehitystä, kaikkea mitä siellä vaan kerrottiin. Ja mä tykkään! Mä tykkään pennusta, sen luonteesta, ulkonäöstä, vanhemmista, vanhempien ja täyssisarten terveystuloksista, kasvattajista, kaikesta, mä vaan tykkään koko paketista! Ja paljon! Ei siinä siis ollut oikein muuta vaihtoehtoa kuin myöntyä siihen, että pikkunenäpusut ovat tämän ihmisen kannalta vaarallistakin vaarallisempia :D Tai no oikeastaan vaan niit parhaita .. Se oli rakkautta ensi nenäpusulla niin kuin pari vuotta aiemmin Hipunkin kanssa <3
Uskon, että sen oikean koiran vaan tuntee .. Että se tuntuu heti, että kolahtaa, vähän niin kuin ihmistenkin kanssa, että toisten kanssa se nyt vaan on heti selvää, että ollaan ystäviä :) Syksyn pentusuunnitelmat siis vähän aikaistuvat, mutta ajattelin, ettei se ole kuukaudesta kiinni, kun kuitenkin suunnitelmia jo oli pää täynnä. Nyt siis meillä on harrastuskoirien paikat täytetty tältä erää :) Jesse saa vanheta rauhassa ja leikkiä innostuneesti uudella aktivointilelulla, se on selkeästi sen juttu <3 Hipun kanssa jatkamme entiseen malliin ja Oodin kanssa kunhan alkuun tutustutaan paremmin tähän uuteen, avaraan maailmaan ja sen sisältämiin juttuihin, aletaan sitten vähän myöhemmin ihmetellä agilityn ja tokon perusteita sekä käymme varmasti vähän vilkuilemassa lampaitakin ihan vaan mielenkiinnosta :)
Saanen siis esitellä, uusi perheenjäsenemme Oodi (Trickteam Chamber of Secrets) :)
kuva Miira Häggblom

Oodi-ipana viettää vielä tämän viikon ja suurimman osan seuraavastakin Miiran ja Tonyn & koirien ilona, mutta ensi viikon viikonloppuna neiti muuttaa sitten meille :) Helmikuun alusta lähtien meillä siis avoimet ovet, joten tervetuloa pikkuneitiin tutustumaan (ihan ei taka-ajatuksetonta ole tämä, saadaan hyvää sosiaalistusta samalla :D)!
______________________________________________________________________________